Du har brugernes opmærksomhed i et splitsekund ude i nyhedsstrømmen, og det vil sige, at det, du skriver, skal være meget præcist og til at afkode ganske hurtigt. Brugerne skal altså i løbet af et øjeblik se, at her er tale om et spændende opslag, som giver brugeren lyst til at stoppe op og læse eller se mere. Det gør du konkret ved at skrive korte opslagstekster og benytte sig af interessante billeder eller links. Det kunne være en opsigtsvækkende udmelding fra en central aktør inden for organisationens område, en skarp bemærkning fra en samarbejdspartner eller organisationens eget take på en verserende nyhedshistorie.

Det er vigtigt at få aktiveret brugernes følelser, når de læser eller ser dine opslag. Følelserne skal gerne ledes over i handling, for uden handling er der ingen, der ser dine opslag. Det vil sige, at hver gang du har et link, en nyhed eller et billede, du vil dele, er det en god idé at spørge dig selv, om indholdet kan have nogen form for følelsesmæssig appel. Kan du få opslaget til at vække en eller anden form for begejstring, vrede, angst, sympati, respekt, glæde, sorg eller eufori? Hvis svaret er nej, så vil du sandsynligvis få svært ved at flytte nogen holdning eller adfærd. Læs mere om, hvordan du laver gode opslag

Se mere om, hvordan du bruger følelser